KLASA SZKOLNA

KLASA SZKOLNA

zestawienie bibliograficzne

I. Książki


  1. Poznawanie klasy szkolnej : poradnik dla nauczycieli / Elżbieta Zwierzyńska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej , 2008. – 60 s. : il. ; 24 cm
  2. Samorządna organizacja życia klasy w społeczeństwie obywatelskim / pod red. Marzeny Kędry ; Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły „Otwarte okno”, Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta. – Moszczanka : Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły „Otwarte okno” ; Gniezno : Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta , 2009. – 80 s. : il. ; 21 cm

II. Artykuły z czasopism


  1. Agresja, konflikt, nierówności i normy w klasie szkolnej / Artur Pokropek. // Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 7, s. 36-39
  2. Atmosfera klasy / Erich Petlak // Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 4/5, s. 10-11
  3. Atmosfera w klasie / Ewa Zagórska. // Życie Szkoły. – 2006, nr 8, s. 18-20
  4. Atmosfera w klasie – czynnik ważny czy też nie? / Ewa Zagórska. // Życie Szkoły. – 2009, nr 5, s. 52-54
  5. Badanie statusu społecznego uczniów w klasie / Teresa Duczak // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 11, s. 1-5
  6. Diagnoza i korekta stosunków społecznych w klasie szkolnej / Lucyna Lipman // Psychologia Wychowawcza. – 1993, nr 3, s. 225-231
  7. Dręczyciel i ofiara – dwie strony świata przemocy / Monika Chorab. // Opieka, Wychowanie, Terapia. – 2009, nr 1/2, s. 5-7
  8. Dyscyplina w klasie – jak ją utrzymać? / Paulina Szachniuk. // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 10, s. 51-53
  9. Dystans władzy jako kusząca perspektywa oglądu oczekiwań uczniowskich / Ewa Dębska. // Ruch Pedagogiczny. – 2007, nr 1/2, s. 37-53
  10. Dziecko nieakceptowane przez grupę rówieśniczą / Romana Rybarczyk. // Życie Szkoły. – 2007, nr 2, s. 49-52
  11. Integracja klasy / Bożena Gwizdek, Elżbieta Sołtys // Remedium. – 2005, nr 5, s. 10-11
  12. Integrowanie klasy gimnazjalnej / Aneta Katarzyna Ulikowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 7, s. 42-44
  13. Integrowanie zespołu klasowego : (opis działań wychowawczych) / Urszula Zdrojewska-Bielawska. // Nowa Szkoła. – 2005, nr 4, s. 29-32
  14. Jak integrować klasę szkolną : propozycje dla nauczycieli liceum / Anna Chaber-Dądela // Nowa Szkoła. – 2003, nr 7, s. 20-24
  15. Jak integrować zespół klasowy? / Jolanta Piekarczyk // Nowe w Szkole. – 2003, nr 10, s. 17-19
  16. Jak kształtować dobrą atmosferę i komunikację interpersonalną w klasie w celu zapobiegania konfliktom / Anna Stawarz. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2002, nr 1, s. 88-96
  17. Jak pomogłam Ali / Monika Parkita. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 31-34 Nowa uczennica w klasie.
  18. Jak rozpoznaję i integruję klasę / Romana Wolska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 9, s. 11-12
  19. Jak się czujesz w klasie? / Marzena Sendyk // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 8, s. 48-53
  20. Jak zachować dyscyplinę w klasie ? / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 1, s. 42-43
  21. Kiedy w klasie pojawia się lobbing uczniowski / Monika Chorab // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 11, s. 40-42
  22. Klasa gimnazjalna / Mariusz Bartczak. // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 3, s. 59-66
  23. Klasa szkolna jako grupa społeczna : ujęcie dynamiczne /Waldemar Kozłowski // Problemy opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 3, s. 13-16
  24. Klasa szkolna jako grupa społeczna : ujęcie statystyczne /Waldemar Kozłowski // Problemy opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 1, wkładka s. 8-10
  25. Klasa szkolna jako miejsce doświadczeń społecznych uczniów / Marzena Sendyk // Edukacja. – 2001, nr 2, s. 56-67
  26. Klasa szkolna jako środowisko życia dziecka / Elżbieta Misiorna // Życie Szkoły. – 1993, nr 8, s. 451-456
  27. Klasa szkolna – miejsce uczenia się i rozwoju / Milagros Greate, Eva Gomez // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 9, s. 41-47
  28. Klasa szkolna – miejsce uczenia się i rozwoju. Cz. 2 / Milagros Greate, Eva Gomez // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 10, s. 55-60
  29. Klasa szkolna miejscem interakcji / Marcin Olejniczak. // Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – 2006, T. 6, s. 51-55
  30. Klasa szkolna w świetle zjawisk i procesów grupowych / Katarzyna Palus // Remedium. – 2005, nr 7/8, s. 10-11
  31. Kto rządzi w klasie / Michał Młynarczyk // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 3, s. 36-39
  32. Lekcja twórczej krytyki i motywowania uczniów / Berta Strycharska-Gać. // Nowa Szkoła. 2005, nr 2, s. 45-49
  33. Metakomunikacja w klasie szkolnej / Dorota Szumna. // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pedagogika i Psychologia. – 2006,  Z. 3, s. 52-63
  34. Miłosierdzie treścią programu wychowawczego klasy szkolnej / Beata Komorowska. // Edukacja, Teologia i Dialog. – 2006, T. 3, s. 85-96 Materiały z ogólnopolskiej konferencji „Pedagogika miłosierdzia w praktyce edukacyjnej”, Poznań.
  35. Nasza klasa nie jest grupą / Miroslava Lemesova // Nowa Szkoła. – 2009, nr 10, s. 35-42
  36. Nie ma wychowania bez dyscypliny / Ksawera Łaszczewska. // Wychowawca. – 2007, nr 2, s. 5-7
  37. Nowy uczeń w klasie / Jarosław Jagieła. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 23-30
  38. O tożsamościach w klasie szkolnej / Mariusz Dembiński. // Nowa Szkoła. – 2007, nr 6,  s. 45-51
  39. Obrzędowy charakter lekcji / Mariusz Dembiński. // Nowa Szkoła. – 2006, nr 1, s. 41-43
  40. Opis i wyjaśnienie w klasie szkolnej / Urszula Dernowska // Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 3/ 4, s. 43-54
  41. Postawy wobec osób niepełnosprawnych a zbliżenia i dystanse w klasach integracyjnych / Bronisława Dudziak. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2005, nr 1, s. 14-21
  42. Poszukiwanie wartości w klasie szkolnej. Cz. 1 / Bogumiła Hiszpańska // Edukacja i Dialog. – 1993, nr 8, s. 43-46
  43. Poszukiwanie wartości w klasie szkolnej. Cz. 2 / Bogumiła Hiszpańska // Edukacja i Dialog. – 1993, nr 9, s. 42-44
  44. Poziom postaw uczniów gimnazjum wobec zdrowia a ich miejsce w strukturze klasy szkolnej / Marcin Czechowski. // Kultura Fizyczna. – 2009, nr  1 / 2, s. 16-20
  45. Pozycja dziecka z rodziny o wysokim statusie ekonomicznym w klasie szkolnej / Helena Marzec. // Nauczyciel i Szkoła. – 2004, nr 1/2, s. 203-211
  46. Pozycja społeczna ucznia w klasie i jej uwarunkowania / Stanisława Zapała. // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. – 2004, Z. 19, s. 145-152
  47. Przemoc sama się nie skończy / Ewa Czemierowska. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 152-154
  48. Relacje w klasie / Anna Gajdzica. // Życie Szkoły. – 2005, nr 7, s. 4-10
  49. Rola nagród i kar w powstawaniu zjawiska samospełniającego się proroctwa w klasie szkolnej / Sławomir Trusz // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2009, nr 3, s. 99-121
  50. Rozwiązywanie konfliktów w klasie / Maria Gawryś // Edukacja i Dialog. – 2002, nr 8, s. 35-39
  51. Samospełniające się proroctwo w klasie szkolnej / Sławomir Trusz. // Nowa Szkoła. – 2007, nr 2, s. 21-27
  52. Sposoby na nową klasę / Hubert Czemierowski. // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 21-25
  53. Stosunki społeczne w klasie integracyjnej na podstawie badań przeprowadzonych w klasach gimnazjalnych / Agnieszka Tomaszewska. // Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – 2008, T. 10, s. 25-29
  54. Strefy klasy / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. – 1998, nr 10, s. 19-20
  55. Style kierowania klasą a dyscyplina / Beata Śliwa. // Nowa Szkoła. – 2005, nr 2, s. 39-42 Omówienie pracy Johna Robertsona „The boss, the manager and the leader : approaches to dealing with disruption”.
  56. Szykanowanie elektroniczne i jego wpływ na atmosferę klasy / Jana Hanuliakova, Katarina Holla // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 5, s. 7-8
  57. Tożsamość klasy gimnazjalnej – między poczuciem wspólnoty klasowej a indywidualnym rozwojem uczniów / Apolonia Suchora-Olech // Edukacja. – 2004, nr 1, s. 112-122
  58. Trzy ideologie oświatowe – trzy środowiska klasowe / Katarzyna Kamińska-Dolata. // Kwartalnik Pedagogiczny. 2008, nr 4, s. 135-160 Wpływ nauczyciela na klimat środowiska klasowego.
  59. Tworzenie bezpiecznej atmosfery w klasie / Mariola Chomczyńska-Miliszkiewicz // Nowa Szkoła. – 1`994, nr 10, s. 600-603
  60. Ukryte zalety klasy szkolnej / Iwona Paszenda // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 26-29
  61. Wpływ liczebności klas na sytuację szkolną uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Zuzanna Zbróg. // Forum Oświatowe. – 2006, t. 1, s. 105-122
  62. Współzawodnictwo czy współpraca w klasie szkolnej? / Ryszard Pachociński // Nowa Szkoła. – 1997, nr 4, s. 32-34
  63. Wychowankowie domu dziecka w klasie szkolnej / Beata Gumienny // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 2, s. 31-33
  64. Wycieczki integracyjne / Janusz Wróbel. // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2004, nr 5, s. 47-48
  65. Z klasy – zespół / Marta Kowalkowska // Nowe w Szkole. – 2003, nr 9, s. 17-19
  66. Zapewnienie ładu i dyscypliny w klasie / Aneta Boguska// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 9, s. 29-31
  67. Zarządzanie klasą szkolną / Mariola Bardziejewska // Edukacja. – 2003, nr 1, s. 75-86
  68. Zdyscyplinowanie grupy klasowej / Iwona Zbierańska. // Katecheza, Rodzina, Parafia i Szkoła. – 2005, T. 3, s. 59-67
  69. Zmotywowana klasa : czyli jak nauczyciel może spełnić swoje marzenia / Urszula Grygier // Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 28-34
  70. Zrozumieć opór, czyli jak skutecznie pomóc klasie / Iwona Gryniuk-Toruń // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 136-145
Файлы cookie и политика конфиденциальности

Сайт использует файлы cookie (так называемые "куки") в целях, необходимых для надлежащего функционирования сайта, адаптации сайта к индивидуальным предпочтениям пользователя и статистики. В настройках каждого веб-браузера можно отключить хранение файлов cookie, чтобы информация не собиралась. Если вы не согласны с сохранением информации в файлах cookie, вам следует покинуть сайт.

Отметьте файлы cookie, которые вы принимаете:
Возвращение